Acasă › Forum › Tehnologii didactice interactive › Metoda proiectelor
- Acest subiect are 10 răspunsuri, 7 opinii și a fost actualizat ultima dată acum 6 ani, 7 luni de Rodica Sirbu.
-
AutorMesaje
-
12 februarie 2018 la 11:37 #79Andrei BraicovKeymaster
Propun sa discutam despre experienta de utilizare a metodei proiectelor in invatamantul universitar
14 februarie 2018 la 9:37 #93Tatiana VeverițaParticipantEste o metodă ideală de evaluare a studenților. O folosesc la cursul Tehnologii Informaționale.
3 mai 2018 la 14:36 #534Veronica PrisacaruKeymasterAm abordat aceasta metoda chiar recent, la ora de formare la cursul „Abordări pedagogice inovative”. A trezit un interes deosebit la audienti. Participantii la curs au primit sarcina de a elabora o lucrare in care sa descrie pasii consecutivi in aplicarea acestei metode la o unitate de curs concreta.
25 mai 2018 la 12:50 #633Dinu TurcanuParticipantE o metoda prin care studentii pe linga cunostinte teoretice isi formeaza competente practice pe domeniul/domeniile selectate. Il utilizez deja cmde mai mult timp la disciplina „Tehnologii Moderne de Telecomunicatii” – prin care studentii sunt motivati sa participe la elaborarea unui proiect de solutionare a unei probleme concrete – sarcina primita de la angajatori. In acest context vreau sa mentionez ca o importanta majora in acest subiect ii revine si mediului privat care trebuie sa se implice in a livra sarcini reale, mentorat, internship pentru subiectul in cauza si ulterior acest intrument devine unul cu adeavarat performant in instruire.
25 mai 2018 la 16:44 #635Rodion CiupercaParticipantLa ce vă referiți atunci când vorbim de metoda proiectelor în învățământul universitar?
În inginerie practic toate cursurile aplicative se finalizează cu un proiect de an, de curs sau lucrare practică. În caz că se discută despre activitățile din cadrul seminarelor atunci, după mine, metoda proiectelor se apropie de filosofia PBL…25 mai 2018 la 19:46 #636Veronica PrisacaruKeymasterEvident că proiectele de an reprezintă o modalitate de aplicare a metodei proiectelor. Doar că metoda respectivă, pentru o eficacitate maximă, trebuie sa posede următoarele caracteristici:
• reprezintă activități pe termen lung;
• sunt activități interdisciplinare,
• sunt axate pe participanți (studenți);
• sunt integrate în situaţiile şi practicile din lumea reală.
Prin urmare, conținutul sarcinii trebuie să implice abordare interdisciplinară, adică nu doar să țină strict de o unitate concretă de curs. Sigur, dacă sarcinile din proiectele Dvoastră de an vizează o arie largă mai mare de cunoștințe/competențe decât cele referite strict la unitatea de curs, puteți afirma că aplicați pe larg această metodă. Si apoi proiectele în sine presupun bazarea pe problemă. PBL se regăsește, ca componentă, în metoda proiectului, metoda studiului de caz și, desigur, în metoda incubatorului de cercetare care de asemenea este adecvată învățământului superior. Scuze pentru un discurs prea lung.26 mai 2018 la 10:36 #637Rodion CiupercaParticipantMulțumesc pentru explicația detaliată. Înțeleg că nu este nimic nou sub soare.
Îmi place cum sună:
– sunt activități interdisciplinare…
Acest lucru presupune o pregătire multidisciplinară a cadrului didactic.
Problema formatorilor, din această perspectivă, este ca să învețe cadrul didactic să formuleze sarcini valoroase pentru metoda proiectelor.26 mai 2018 la 19:17 #640Veronica PrisacaruKeymasterEvident, sarcini valoroase, interesante/provocatoare pentru studenți și adecvate sectorului real. Cu atât mai mult că acum tot mai des auzim chiar de la studenți că au nevoie de competențe care le solicită locul de muncă.
1 iunie 2018 la 17:59 #849Gasnas AlaParticipantAm abordat și eu această metodă la disciplina ”Programarea orientată pe obiecte”. Aș vrea să menționez că, prin folosirea acestei metode, am reușit să dinamizez mult lucrurile. Studenții s-au antrenat foarte activ în elaborarea programelor pentru finalizarea proiectului în termenul stabilit.
2 iunie 2018 la 6:49 #857Veronica PrisacaruKeymasterIntr-adevăr metodele inovative funcționează. Chiar dacă solicită careva eforturi suplimentare din partea cadrului didactic, acestea se compensează prin efecte mai bune ale instruirii. Și apoi, dacă ne referim la metoda proiectelor, aceasta permite de a-i apropia mai mult pe studenți de situații similiare sau chiar identice cu problemele reale.
4 iunie 2018 la 10:24 #910Rodica SirbuParticipantCu referire la utilizarea metodei proiectelor în cadrul proiectelor de an: să nu confundăm activitatea individuală a studentului asupra proiectului de an cu ghidarea de către profesor cu metoda proiectelor. Este perfect dacă elaborarea proiectelor de an are loc prin investigarea problemelor, cătarea de soluții, adaptarea maximă a soluțiilor la problemele specifice sectorului real. Dar în situațiile când studenții doar fac ceva pas cu pas conform îndrumării metodice, nu putem considera că s-au valorificat valențele metodei proiectului. Sper că Dnul Ciupercă reușește să valorifice metoda respectivă cu studenții săi, dar fiți de acord că nu e simplu. Indeea finală este că metoda respectivă poate fi într-adevăr eficace doar fiind aplicată în toate aspectele sale.
-
AutorMesaje
- Trebuie să fii autentificat pentru a răspunde la acest subiect.