Evaluarea in Moodle

Let’s keep in touch by discussing teaching and learning-related topics via the TEACHME forum! Feel free to leave your comments on the hotly debated pedagogical issues and take part in the related discussions! We are happy to get your feedbacks and generate new ideas towards becoming an e-teacher!

Home Forum E-evaluare Evaluarea in Moodle

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #649
    Andrei Braicov
    Keymaster

    Stiu ca majoritatea dintre membrii comunitatii TEACHME au experienta de lucru in LMS Moodle.
    Banuiesc ca au acumulat ceva experienta si in organizarea evaluarii.
    Va propun sa discutam despre acest subiect.
    1. Ce probleme ati intalnit la crearea itemilor? (de exemplu, cum v-ati descurcat cu scrierea formulelor?)
    2. Ce tipuri de evaluare ati reusit sa proiectati cu instrumente Moodle?
    3. Plugin-uri pentru evaluarea in Moodle?

    #714
    Cushnir Mihail
    Participant

    1. Formulele in MOODLE pot fi utilizate si se utilizeaza pe larg. Desigur necesita efort – pentru a plasa mai multe formule in MOODLE e comod cind profesotul cunoaste formatul TEX, de exemplu \[\sqrt[6]{ \theta }\].
    Dar utilizatori care nu sunt matimaticieni si nu au nevoie de formule in fiecare zi desigur pot utiliza utilitele standarde ale MOODLE: selectind butonul “Insert equation”, se va deschide editorul de tip Math Slate sau altul setat de administrator. E foarte important ca administratorul sa evite utilizarea plugin-urilor pentru scrierea formulelor pentru ca majoritatea plugin-urilor nu se actualizeaza la timp ce poate afecta mai multe cursuru cind se face upgrade la versiunea actuala MOODLE.

    2. Personal am incercat mai multe evaluari. Am ajuns la concluzia ca tipul evaluarii depinde de specificul cursului tinut si nu trebuie de utilizat diferite tipuri de evaluari numai de dragul evaluarilor. Mai frecvent am utilizat autoevaluari in activitatea “Lesson” si “Quiz” cu Multiple choice question. Au aparut si alte tipuri de intrebari cu drag and drop care pot fi interesante pentru unele discipline.

    3. Recomandarea mea este de evitat utilizarea plugin-urilor in MOODLE. Instrumentele de care dispune MOODLE sunt mai mult ca destule pentru a crea un curs “ideal” 🙂
    Pot recomanda utilizarea pachetului “Hot potatoes” pentru a crea evaluari SCORM compatibile care apoi pot fi inserate in MOODLE, dar ramine la discretia lectorilor.
    Utilizarea plugin-urilor creaza multe probleme de compatibilitatea la upgrade-ul sistemei.

    #905
    Igor Sevcenco
    Keymaster

    În domeniul meu folosesc testele grila. După mine este un avantaj, căci studentul are posibilitatea sa afle nota instantaneu, îți dă posibilitatea selectării întrebărilor din cele existente, da posibilitatea redactării răspunsului pana la finalizare. Din experienta vad și curiozitatea studenților.

    #929
    Negara Corina
    Participant

    Buna ziua, tuturor!
    În cadrul USARB avem o experiență bogată atât în evaluare, cât și în utilizarea MOODLE ca instrument de evaluare. Una din problemele cu care ne-am confruntat este faptul că nu era posibil de a crea teste adaptive (itemii se selectează în momentul rulăriii în dependență de răspunsurile studenților) în MOODLE. Specialiștii noștri în MOODLE au creat un plugin care permite evaluarea adaptivă în MOODLE. Este un plugin care permite de a crea baza de itemi categorizați (de la simplu la compus) și de a crea și administra testele adaptive.

    #930
    Andrei Braicov
    Keymaster

    “itemii se selectează în momentul rulăriii în dependență de răspunsurile studenților”… interesant! Elemente de sistem-expert?
    Nu doriti sa extindeti experimentarea plugin-ului si in alte universitati?
    Banuiesc ca procedura de creare a bazei de itemi devine mai complexa (complicata)…

    #1289
    Andrei Braicov
    Keymaster

    Cine are experienta in creare itemilor in Moodle cu formule matematice?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.