Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
Cushnir MihailParticipant
Utilizezi secventele video in cursuri plasate pe MOODLE, si anume aceste subiecte din curs sunt cele mai vizionate de studenti. In unele cazuri in dependenta de specificul disciplinei nu e posibil de creat video de scurta durata. De exemplu cursul care l-am plasat pe MOODLE prevede crearea modelelor 3D a unor piese – nu poti diviza filmuletul in secvente mai mici deoarece studentii pierd firul.
Majoritatea secventelor au duarata de 10-15 minute, studentii le privesc cu placere si nu se “obosesc”, Dar sint putine cu durata de ~25 minute, acolo se arata proiectarea a unor piese mai complicate.
Am incercat sa inlocuim materialul textual si grafic cu secvente video – studentii au spus ca e foarte bine, si asa le place mai mult.
S-a depistat ca crearea materialului video este mai usoara si comoda decit plasarea cursului textual/grafic, DAR cursul textual poate fi usor modificat. La cursul care il tin eu nu e o problema, dar la disciplinele care necesita multe modificari va fi nevoie de a crea materialelel video din nou.Ce tine de mijloace tehnice si soft: am incercat si am reusit sa utilizezi softul grais si anume CamStudio, dar am lucrat si cu Camtasia, toate secventele video sint stocate pe YouTube (nu are rost sa fie tinute pe serverul local) si inserate in cursul MOODLE.
Secventele video prezinta capturarea ecranului cu comentariile audio a celui care lucreaza la calculator. Spicificul cursului e asa ca nu are rost de utilizat frame in frame deoarece profesorul e concentrat la lucrul la calculator si nu priveste in camera. Toate secventele vdeo au fost inscrise la notebook cu camera si microfonul integrate.Cushnir MihailParticipantAm facut unele cercetari in acest domeniu, desigur exista multe instrumente comerciale (ispring-quizmaker, Question Writer, Quizmaker 360, Online Quiz Creator, ClassMarker si multe altele) unele din ele permit crearea evaluarilor simple fara plata.
Eu am fost interesat sa gasesc ceva comod, simplu si gratis – de exemplu pot recomanda freeonlinesurveys.com si hotpot.uvic.ca. Par a fi destul de comode. Dar totusi am ajuns la concluzia ca evaluarile trebuie sa fie plasate in curs, sau evaluare curenta sau cea finala e mult mai comod si logic sa fie plasate pe platforma MOODLE.
Daca avem nevoie de ceva expres ce nu e legat cu MOODLE atunci una din cele mai comode solutii este Google Forms.Cushnir MihailParticipant1. Formulele in MOODLE pot fi utilizate si se utilizeaza pe larg. Desigur necesita efort – pentru a plasa mai multe formule in MOODLE e comod cind profesotul cunoaste formatul TEX, de exemplu \[\sqrt[6]{ \theta }\].
Dar utilizatori care nu sunt matimaticieni si nu au nevoie de formule in fiecare zi desigur pot utiliza utilitele standarde ale MOODLE: selectind butonul “Insert equation”, se va deschide editorul de tip Math Slate sau altul setat de administrator. E foarte important ca administratorul sa evite utilizarea plugin-urilor pentru scrierea formulelor pentru ca majoritatea plugin-urilor nu se actualizeaza la timp ce poate afecta mai multe cursuru cind se face upgrade la versiunea actuala MOODLE.2. Personal am incercat mai multe evaluari. Am ajuns la concluzia ca tipul evaluarii depinde de specificul cursului tinut si nu trebuie de utilizat diferite tipuri de evaluari numai de dragul evaluarilor. Mai frecvent am utilizat autoevaluari in activitatea “Lesson” si “Quiz” cu Multiple choice question. Au aparut si alte tipuri de intrebari cu drag and drop care pot fi interesante pentru unele discipline.
3. Recomandarea mea este de evitat utilizarea plugin-urilor in MOODLE. Instrumentele de care dispune MOODLE sunt mai mult ca destule pentru a crea un curs “ideal” 🙂
Pot recomanda utilizarea pachetului “Hot potatoes” pentru a crea evaluari SCORM compatibile care apoi pot fi inserate in MOODLE, dar ramine la discretia lectorilor.
Utilizarea plugin-urilor creaza multe probleme de compatibilitatea la upgrade-ul sistemei. -
AuthorPosts